UGESA e.V. Forum

Forum für UGESA Mitglieder und interessierte Gäste
Aktuelle Zeit: So Sep 15, 2019 2:36 pm

Alle Zeiten sind UTC

Autor Nachricht
BeitragVerfasst: Fr Dez 07, 2012 12:44 pm 

Nieuwsbrief Leefbewust.com 7 december 2012 Ron Fontein en de 1,25D

http://www.leefbewust.com/071212.pdf

http://www.leefbewust.com/071212.htm

Zitat:
Verder ben ik deze week nog even naar het lab geweest, de actieve vorm van vitamine D laten meten, de zogenaamde 1,25 variant. Er is een theorie in de VS dat mensen met een te lage D waarde (25 OH) toch een te hoge actieve vorm kunnen hebben omdat chronische infecties de gewone vorm van D laten dalen. Dit geeft dan een verkeerd beeld. Ga je dan toch D nemen dan kun je dus beroerder worden.

Ik kan slecht tegen de zon maar merk ook dat ik nu doodmoe wordt van D druppels. Wil dus even uitsluiten of de actieve vorm te hoog kan zijn. Zo niet dan kan er nog een andere reden zijn.

Tijdje terug las ik in een artikel over de aanmaak van D via de huid. Voor het maken van dit hormoon is blijkbaar veel magnesium nodig. Misschien geldt ditzelfde voor de supplementen. Dat je een voorversie van D binnenkrijgt die de lever/nieren moeten omzetten en daarbij dus veel magnesium gebruikt. Slik je dus een hogere dosis D dan zou je dit met magnesium moeten combineren als mijn idee klopt. Maar dit kun je zelf merken aan je krampgevoeligheid. Ik word altijd duizelig van de zon en druppels. Duizeligheid kan tekort aan magnesium zijn (doorbloeding) maar ook het feit dat je actieve D al te hoog was of omdat je lever ineens giga gaat ontgiften door de D. Ook teveel aan elektrostress kan je magnesium flink laten dalen, je systeem is nl. altijd in de stress en kan nooit ontspannen....

Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder.

Leven is helaas niet zo simpel als sommige mensen denken. Je gaat naar de dokter en wordt beter, dat is helaas ook al lang achterhaald. We zullen dus kennis moeten uitwisselen want er is maatwerk nodig. Mijn pa knapt op van D, ik word er beroerder van.

Wil je meer weten over die visie op D bij mensen met chronische infecties google dan gewoon op:

Professor Trevor G. Marshall

https://www.youtube.com/watch?v=MRx8eHBufHQ

Er is veel kritiek op de man maar ik denk als je klachten krijgt van de zon / D3 dan toch maar eens uitzoeken of dit kan spelen.

Over 4 weken weet ik mijn waarde dus tot die tijd maar even aanzien.

Zijn visie in het kort:

- Chronische en/of auto-immuunziekten worden veroorzaakt door "Th1-ontsteking".

- Th1-ontsteking wordt veroorzaakt door infectie van het immuunsysteem met celwandloze bacteriën.

- Ondersteuning van het immuunsysteem vormt de sleutel tot herstel, in combinatie met gepulseerde zeer lage doses antibiotica om te helpen bij het opruimen van de bacteriën.

- Welke specifieke bacteriën de infectie veroorzaken is niet belangrijk omdat de respons op de therapie het bewijs vormt van het bestaan van de infectie.

- Afweerreacties zijn onvermijdelijk omdat het opruimen van de ziekteverwekkers leidt tot een verergering van de ontsteking.

Om de toepasbaarheid van de therapie in te schatten worden eerst de vitamine D-waarden bepaald. Met name een verhoogde 1,25-D-spiegel is een belangrijke aanwijzing voor Th1- ontsteking. Uit de wetenschap van Prof. Marshall blijkt dat deze metaboliet in chronische ziekten sterk is verhoogd en dat de meer gebruikelijk gemeten Vitamine D-waarde 25-D vaak is verlaagd.

http://www.fonteine.com/marshall_protocol.html

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... chive.html

Dus hoe goed D ook is voor de meerderheid, denk aan je magnesium en deze visie mocht je merken dat je lijf er anders op reageert. En bij twijfel laat ook die andere vorm van D meten. Ik doe dat soort metingen altijd uit eigen zak via servicelabs.nl want heb geen zin in gebedel bij een huisarts die de materie toch niet kent.

Ben toch weer die verkenner die zijn eigen pad wel zal vinden.....

Fijn weekend,
Ron Fontein

Bild

Diesel

B12 hydroxo- injecties ’95. Sublingaal methyl- en adenosyl-cobalamine tabl. ’08. Osteoporose '07. Koper en ceruloplasmine deficiëntie ’08. Sinds 2010 MP. med. q6h Olmetec 30 mg en q48h Mino 75 mg. Huidige 25D waarde 15 nmol/L en 1,25D is 62 pmol/L

Diesen Beitrag melden

Alle Zeiten sind UTC